• Çocuklarda öğrenmenin sosyal etkileşim ve iletişim örgüsü içinde, onlar için anlamlı ve yaratıcı deneyimlerde ve çocukların öğrenme sürecini ve içeriğini etkilediği durumlarda gerçekleştiğine inanıyoruz.
• Çocuklar için hazırladığımız öğrenme ortamlarında yaşamın içinden konularla merak duygularını körüklüyor ve sordukları soruları birinci dereceden deneyimlerle keşfetmelerini sağlıyoruz.
• Çocuklara kazandıkları yaşam becerilerini deneyimleyecekleri ortamlar ve fırsatlar sunuyor, bu deneyimlerin sürekliliğini destekliyoruz.
• Gün boyu doğayla, akranlarıyla, ve yetişkinlerle etkileşim içinde olmalarını sağlıyoruz.
• Çocukların, kendilerine özgü bir biçimde çalışmalarına, problem çözmelerine, düşünmelerine, sorgulamalarına, bilgiye erişmelerine, bilgiyi işlemelerine ve harmanlamalarına imkan sağlar.
• Çocuklar hem bireysel hem de ekip olarak yapılabilen projeler sayesinde işbirliği içinde akranları ile çalışma imkanı bulurlar.
Pass Teorisi (Bilişsel Temelli Öğrenme Yaklaşımı) bilişsel temelli öğrenme olarak da adlandırılan bu yaklaşım beynin işleyişindeki dört temel yapıyı ele alır (Planlama, Dikkat, Ardıllık ve Eşzamanlılık). Bu yaklaşım ile;• Çocukların planlama, dikkat, ardıllık ve eşzamanlılık bilişsel düzeyleri uygun etkinlikler aracılığı ile desteklenir.
• Çocukların kendileri için anlamlı, üretici ve yaratıcı deneyimlerle öğrenmelerini sağlıyoruz.
• Etkinliklerimiz; çocuğun grup içerisindeki dinamikten kopmadan, bireysel farklılıklarının desteklenmesi amacına dayanır.
• Çok geniş yelpazede, ay boyunca süren etkinlik örnekleriyle çocuklar için öğrenmenin etkili ve kalıcı olmasına özen gösterilmektedir. Aşağıdaki etkinlik türleri bir haftaya ve aya dengeli bir şekilde dağıtılmaktadır.
• Öykü temelli öğrenme modelinden esinlenerek, Dünya çapında kabul görmüş, klasikleşmiş, ödül almış, çocukların gelişim düzeylerine uygun, hem görsel hem de içerik yönünden en yüksek standartlara sahip İngilizce öykü kitapları kullanılarak uygulanır.
• Türkçe programdaki proje başlığı da öykü temelli program modeline entegre edilerek, çocukların genel akıştan kopmadan, yeni bir dil kazanımı sağlanmış olur.
• Anne-Baba Eğitimleri: Her yıl Üstün Dökmen Akademi'sindeki uzmanlar tarafından anne baba eğitimleri verilmektedir. Bu eğitimler Akademinin ve okulun ortak takvimi doğrultusunda planlanmaktadır.
• Aylık Veli Bilgilendirme: Ayın başında, ay içerisinde yapılacakların anlatıldığı dokümandır.
• Haftalık Veli Bilgilendirme: Hafta boyunca uygulanacak etkinliklerin günlere bölünerek detaylı şekilde açıklandığı dokümandır.
• Aylık Veli Bülteni: Ay boyunca neler yapıldığını ve veliye önerilerin yer aldığı, çocukların etkinlikler esnasında çekilen fotoğrafların okullar tarafından eklenerek ailelerle paylaşıldığı doküman Yukarıda paylaşılan bu temel dokümanların velilere ulaştırılması konusundaki takibin okullar tarafından yapılması gerekmektedir.
• Akıllı Telefon Uygulaması: Öğretmenler çocukların günlük yaşantılarını, velilerimizle akıllı telefon uygulaması aracılığı ile paylaşmaktadır.
• Aile Katılımı: Velilerimiz eğitim programınızın akışı dâhilinde meslekleri tanıma, mutfak etkinliklerine katılma vb. çalışmalarda okulumuza davet edilir. Çocuklarımızla birlikte faaliyet yaptıkları, sınıf ortamını paylaştıkları, kendilerinin aktif olduğu bir gün geçirmeleri sağlanır.
• Aylık Yemek Listeleri: Çocuklarımızın günlük kalori ihtiyacını karşılayacak yemek menüleri genel merkez tarafından tüm okullarla paylaşılmıştır.